ALKEMIST


FÖR ATT FÅ KUNNA HA ETT YRKE SÅ MÅSTE MAN INNAN MAN NÅTT
NIVÅ 3 PÅ MAGISKAYRKEN OCH 2 PÅ VANLIGA HA LÄROMÄSTARE
SOM FYSISKT FINNS PÅ OMRÅDET

Magiyrken: magiker, präster och shamaner
Vanliga yrken: helare, alkemist och tortyrmästare


Vissa ser dig som en häxa andra den kloka örtgumman, men dina förmågor är inte magiska även om dina skapelser i många fall har näst intill magiska egenskaper. Du har kunskapen om växter och mineraler och hur de kan kombineras för att skapa de mest otroliga effekter.

Off:
Som alkemist så har du möjligheten att skapa brygder. Inför varje lajv får du - baserat på din grad - ett visst antal poäng att spendera på brygder som du börjar lajvet med. Därefter kan du i mån av egna recept och ingredienser skapa nya under lajvets gång. Vissa recept eller brygder är svårare än andra och kräver högre grad för att kunna skapa. Recept finns ute i lajvvärlden, kan ges ut som intriger eller bytas mellan alkemister. Det är upp till er alkemister att experimentera och själva skriva ned de kombinationer som verkar fungera.

En brygd består rent praktiskt av en lapp där brygdens effekter beskrivs. För att skapa en ny brygd under pågående lajv lämnar du in rätt ingredienser hos arr som då ger dig en ny lapp som representerar den färdiga brygden.

Du får själv stå för behållare.

Alla brygder har ett bäst före datum som representeras med årtal och vår/höst. Efter detta datum är brygden förbrukad och är verkningslös.

Att avancera som Alkemist

Som alkemist kommer du att kallas till en plats och där genomföra ett test som i de flesta fall innebär att du skall brygga en brygd. Du kommer innan få reda på vad som krävs av dig så du har möjligheten att få med dig de ingredienser som du behöver. Desto högre grad desto svårare test.




1a Graden: Kvacksalvare (3p)

Nyblivna alkemister. Explosionerna i köket är bara början och de flesta doser är mer kvicksilver än faktiskt användbara. En nybliven alkemist har sällan särskilt mycket nyttigt att erbjuda men de skall inte tas lätt på. Det är svårt att hålla rådsmöten när man har ont i magen och en oförsiktig magiker har funnit sig avskuren från sin magi efter att ha blivit bjuden på en alkemisk styrketår.

OFF: Som alkemist av 1a graden kan du utföra recept av samma grad ifall du skulle hitta dem ute i världen.



2a Graden: Provsmakare (5p)

Nu äntligen, kan du kalla dig mer än kvacksalvare. Alkemister av andra graden har faktiskt kommit någonvart och börjar accepteras av Alkemisternas skrå. De lär sig att mixa och matcha, att se märkliga och intressanta ting ute i naturen och utvecklar en fascination för att smaka på de mest udda saker.

OFF: Som alkemist av 2a graden kan du utföra recept av samma grad ifall du skulle hitta dem ute i världen.







Antal deltagare
-På kommande Lajv-

155


Kommande Lajv
Det mörkret döljer

08/05 - 12/05

Priser:
14-99 år: 850
8-13 år: 425
0-7 år: 0kr

Vid anmälan 0-7 år
Skriv yrke "BARN"

Anmäl dig här

Anmäl dig senast
15/3 -24 för gruppintrig


Incheck startar:
7/5 -24
kl 12:00
Obligatoriskt infomöte:
7/5 -24
kl 21:00
Lajv start:
8/5 -24
kl 05:00

Lajvet Slutar:
12/5 -24
kl 01:00


Bankgiro
5450-8742



Årets Lajv

Vårlajv 2024
8/05 - 12/05

Höstlajv 2024
22/08 - 25/08



Kontakta oss

Mail:
arr@skymningssagor.com

Facebook:
Klicka här

Kontakta oss

arr@skymningssagor.com





© 2020 LARP Dreams AB
Fatal error captured:
Required parameter $query follows optional parameter $params
In: /customers/2/f/3/skymningssagor.com/httpd.www/core/database.class.php
Line: 65